0

Reklam; kaynağı belli olan bir işletme tarafından bedel karşılığı kitle iletişim araçlarında yer alıp ürün hakkında bilgi vermektir. Reklamlar insan davranışlarını değiştirmek ve onları etkilemek için yapılmaktadır. Her ülkeninde kendine özgü reklam anlayışı vardır. Dünyadaki önemli reklam ekollerini inceleyelim:

AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ:

4 Genel başlık altında incelenir:

1) Bireycilik Duygusu(Kendini üstün görme).
2) Karşılaştırmalı Reklam(Rakiple alay edilir).
3) Bayrak Olgusu.
4) Cinsellik.

Abartılı anlatım yaygındır. Doğrudan yaklaşım egemendir. Reklamlarda geleneksel temalar ve milliyetçi değerler sıklıkla kullanılır. Reklamı yapılan ürünün dünyada en iyisi olduğu vurgulanır ve reklamın sonunda logo yer alır.

İNGİLTERE:
Mizahi ve gülünç unsurlar yaygın olarak kullanılır. Reklamdaki ürünü alan kişi farklı olur. Bireycilik mesajları verilir. Ders verme formatından yararlanılır. Reklamlarda gençler yaygındır. Bu da İngiltere'nin az otoriter bir toplum olduğunu gösterir. 

FRANSA:
Duygusallık ve cinsellik reklamlardaki ana temalardır. Semboller reklam anlayışının vazgeçilmezidir. Mesajlar dolaylı olarak verilir. Reklamlarda insanların hayatın tadını çıkartmaları söylenir. 

ALMANYA:
İknaya dayalı anlatım ön plandadır. Ders verme formatına sıklıkla başvurulur. Ürün ile ilgili teknik ayrıntılar önemsenir. Reklamın mesajında sağlamlık ve teknoloji aktarılır. Bazı özel günlerde reklam yayınları kısıtlanmıştır.

JAPONYA:
Dolaylı anlatım tercih edilir. Reklamların amacı tüketiciyi ürüne uzun süre alıştırmaktır. Böylelikle tüketicinin beğenisi kazanılır. Reklamlarda teknolojik unsurlar ve geleneksel değerler sıklıkla yer alır.




Yorum Gönder Blogger

 
Top